Na co myslet před telefonováním

Říjen 26, 2013
Miroslav Princ

Představa oslovení neznámého člověka telefonem s „nabídkou“ v mnoha obchodnících vyvolává silné emoce. V devíti případech z deseti se jedná o emoce negativní (strach, nervozita, stres). Proč ten negativní náboj? Jak vzniká ono nepříjemné mrazení v žaludku?

Původcem není nic jednoduššího než představy a myšlenky na ty „špatné“ aspekty telefonování.

Při workshopech často s účastníky diskutuji, proč je pro ně telefonování problém. Prakticky vždy se najde více účastníků, kteří si představují, jak svým voláním lidi vyrušují nebo otravují. Spojují své telefonování s chováním, které je „špatné“ a lidé ho neschvalují. Často proto, že ho neschvalují oni sami (říkají „taky nemám rád, když mi někdo volá“).

Když se to tak vezme, nejde o nic jiného než o vzorec, ve kterém myšlenka vytváří pocit. Myšlenky na „špatné“ chování a představované negativní reakce volaného vytváří „špatný“ pocit z telefonování.

Jestliže jde o „mechanický“ proces, kdy si můžete díky negativním myšlenkám a představám navodit negativní pocity z telefonování, tak co tento proces použít ve váš prospěch a navodit si pozitivní pocity?

Zkuste to. Přinuťte se před telefonováním myslet a představovat si dobré věci. Například že ten, komu zavoláte dnes už celý den nebo týden přemýšlí nad tím, kdo mu pomůže vyřešit situaci, kterou vy řešíte. Neví, kdo mu může pomoci, nezná ten správný kontakt a nemá čas ho hledat.

Představte si, jak se mu uleví, když mu zazvoní telefon, v něm se ozvete vy a řeknete:

„Dobrý den, já pomáhám lidem jako vy v těch a těch situacích. Jak je dnes řešíte vy?“.

Představte si tuto situaci dvakrát třikrát s telefonem v ruce, s navoleným číslem a stiskněte VOLAT.

Zpočátku to nebude jednoduché. Zejména pokud máte mozek naprogramovaný na negativní myšlení. Postupně si ale vybudujete návyk a nový program, podle kterého se vám bude telefonovat s pozitivními pocity, o poznání lehčeji, než dosud.

No comments

You must be logged in to post a comment.